پیام دبیر

با سلام

اطلاعیه شماره 13 برگزاری دوره های آموزشی اجباری(آشنایی با ضوابط و مقررات پیمانکاری)

با توجه به بخشنامه جدید تشخیص صلاحیت پیمانکاری مبنی بر اصلاح جداول آئین نامه طبقه بندی و تشخیص صلاحیت پیمانکاران مصوبه شماره ۴۸۰۱۳/ت ۲۳۲۵۱ ه هیئت محترم وزیران،  و الزام شرکت های تازه تاسیس به ارائه مدرک مربوط به گذراندن دوره آموزشی ساجات برای حداقل یک نفر از صاحبان امضای مجاز شرکت (مدیرعامل یا یکی از اعضای هیئت مدیره ) بدین وسیله شروع کلاس های آموزشی (الزامی برای مدیران شرکت ها ) از تاریخ سه شنبه 10 بهمن ماه جاری با حضور و نظارت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بشرح زیر اطلاع رسانی میگردد  .

۱- ثبت نام کلاس های دوره های آموزشی  از ساعت ۸ صبح روز 1 بهمن ماه لغایت ساعت ۱۲ روز دوشنبه 9 بهمن ماه جاری بصورت حضوری و یا  فکس (و در صورت عدم امکان بصورت تلفنی ) میباشد .

(شماره فکس انجمن  ۳۸۷۱۸۱۸۱و شماره تماس ۳۸۷۱۸۱۹۱)

۲- شروع کلاس ها از ساعت ۸ صبح روزهای سه شنبه 10 بهمن ماه تا پنجشنبه 12 بهمن ماه جاری خواهد بود .

( از ساعت 8 تا 15/8 ثبت حضور در کلاس و از 15/8 شروع درس کلاس توسط استاد )

۳- تشکیل کلاس ها در قالب ۸ دوره ۲ ساعته طی سه روز طبق تقویم آموزشی خواهد بود .

۴- دوره ها دارای آزمون بوده و نحوه و تاریخ برگزاری آزمون همزمان با شروع دوره اطلاع رسانی میگردد .

۵- محل برگزاری کلاس ها سالن آمفی تئاتر انجمن شرکت های ساختمانی و تاسیساتی خراسان رضوی  واقع در بلوار شهید سلیمانی (کلانتری) – حدفاصل میدان تلویزیون و میدان جهاد - مجتمع توریستی رفاهی آبادگران ایران میباشد .

۶- با توجه به شروع کلاس های آموزشی از این تاریخ ارائه تعهدنامه گذراندن دوره های آموزشی جهت انجام تشخیص صلاحیت منتفی و جهت آندسته از شرکت هایی که در جریان اخذ گواهی صلاحیت پیمانکاری تعهد نامه گذراندن دوره های آموزشی ساجات (در اولین دوره ای آموزشی ) را ارائه نموده اند شرکت در این دوره ها و آزمون و اخذ گواهینامه الزامی میباشد .

۷-گذراندن دوره های آموزشی و نیز شرکت در آزمون و اخذ گواهینامه مربوطه از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای سایر اعضای محترم هیئت مدیره شرکت ها (یا پرسنل دفترفنی ) اختیاری میباشد . لیکن گذراندن دوره ها و دریافت گرفتن گواهینامه برای مدیرعامل یا یکی از اعضای هیئت مدیره امتیازآور و صاحب امضاء مجاز الزامی میباشد.

۸- سایر اطلاعات مرتبط در اطلاعیه های بعدی اطلاع رسانی میگردد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با داخلی11 با شماره 38718191 انجمن تماس حاصل فرمایید .

با احترام

انجمن شرکت‌های ساختمانی تاسیساتی خراسان رضوی.  دبیر

قابل توجه همکاران گرامی

شرکتهای ذیل عضو تعاونی منحله تهیه و توزیع کالاهای مورد نیاز پیمانکاران هستند که هیئت تصفیه از آنها اطلاعاتی در اختیار ندارد.لذا از همکاران محترم تقاضا دارد در صورتیکه شماره تماسی از نامبردگان دارند , به شماره 09151101075 پیامک نمایند.

 

اسامی شرکتها

صلاحیت اعطایی دولت به مهندسان ارزشی ندارد

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه صلاحیت مهندسان از بنیاد خراب است، گفت: مفهوم صلاحیت این است که مهندس مسئولیت انجام کار و عواقب آن را بپذیرد.

 

 

به گزارش خبرنگار «صما»،  عباس آخوندی در چهارمین کنفرانس صنعت احداث و انرژی با اشاره به اینکه مدتهاست در ایران بدون شهروند، طراحی و اجرا انجام می شود، گفت: شهر، دفاتر مهندسی و برنامه ریزی معماری فاقد شهروند است و این یک واقعیت تلخ است.

وی با بیان اینکه نهادینه کردن این کار ساده بسیار سخت است، افزود: در سال گذشته بنده جلسات بسیاری در این رابطه داشتم و بیش از ۱۵ جلسه طول کشید تا خودمان بپذیریم که جامعه مهندسی فارغ از امور مهندسی که انجام می دهد یک مسئولیت اجتماعی هم دارد که این مسئله ای بسیار جدی است.

آخوندی با اشاره به اینکه شهر تهران غیرقابل نفس کشیدن است، گفت: این شهر توسط مهندسان ساخته شده و این دو وجه یک حقیقت است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه افزود: در سال های ۷۴ و ۷۵ این بحث مطرح بود که شهر مشهد می تواند پذیرای حداکثر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت باشد و در آن زمان این شهر یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت داشت و هم اکنون جمعیت مشهد ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر شده است که به عبارت دیگر ظرف ۱۵ سال رشد ۸۰ درصدی داشته است.

آخوندی با بیان اینکه نبود حس شهروندی موجب شده تیشه به ریشه خودمان بزنیم، تصریح کرد: مشکل ما این است که باید عادات غلط اصلاح شود و این مشکل بحث پیچیده ای است که باید با همکاری جامعه مهندسان پیگیری شود.

وی با بیان اینکه باید قبول کنیم مهندس هم حق دارد و هم مسئولیت، گفت: حق در بخش فنی، اجتماعی و شهروندی است.

آخوندی با تاکید بر اینکه کارفرمایان نیز مانند مجریان باید صلاحیت داشته باشند، افزود: صلاحیت مهندسان از بنیاد خراب است و صلاحیتی که توسط کارمند دولت به مهندس اعطا می شود، هیچ ارزشی ندارد.

وی در مورد مفهوم صلاحیت گفت: معنای صلاحیت این است که مسئولیت انجام کار را بپذیریم و عواقب آن را نیز قبول کنیم.

آخوندی با طرح این سوال که چه کسی باید خسارات وارده توسط مهندسان را جبران کند، گفت: این خسارت ها توسط افرادی وارد شده که دولت تائیدشان کرده است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در برابر مسئولیت هم جامعه حرفه ای و هم بیمه مسئول است و شرکت های بیمه ای باید محصول نهایی مهندس را بیمه کنند.

آخوندی مسایل مهندسی در ایران را سهل و آسان و در عین حال ممتنع برشمرد و گفت: باید مفهوم صلاحیت مهندس ها به نظام حرفه ای و نظام بازار برگردد و اگر به نظام بازار برگشت، کارفرما صاحب صلاحیت می شود.

آخوندی با اشاره به اینکه در مجموعه ای که مهندسان به هم نان قرض می دهند، اتفاق جدیدی رخ نمی دهد، اظهار داشت: بنده علاقمند هستم که در وزارت راه و شهرسازی با راه اندازی شورای گفت و گو، درباره مهندسی و صلاحیت گفت و گوی جدی انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه مهندس باید در سطح جهان رقابت کند، گفت: اگر مهندس قابلیت رقابت نداشته باشد، هیچ فایده ای ندارد و بدون افق و برنامه درازمدت مشکلات جدی پیدا خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت رقابت منصفانه گفت: تلاش بنده این است تا جایی که ممکن است، کارها در رقابت انجام شود و توصیه ام این است که رقابت جدی گرفته شود.

آخوندی با اشاره به انتشار گزارش رقابت پذیری اقتصاد ایران با ۱۱۲ شاخص اظهار داشت: این گزارش اقتصاد ایران را با اقتصاد سایر کشورها مقایسه می کند و در سال گذشته اقتصاد کشورمان ۲۰ رتبه نزول داشته است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه افزود: اگر به رقابت پذیری و مهندسی رقابت بپردازیم، اقدامات پایه ای بسیاری باید انجام شود.

آخوندی با اشاره به اینکه به دنبال اجرایی شدن توافق ژنو فضای امیدوارکننده ای برای شش ماه به وجود آمده است، تصریح کرد: در این شش ماه اصلی ترین ماموریت مهندسان این است که چگونه کشور را از رکود خارج کنند و برای خروج از رکود باید برنامه داشته باشیم.

وی تاکید کرد که وزارت راه و شهرسازی آمادگی دارد برای راههای خروج از رکود با جامعه مهندسی وارد بحث و بررسی شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه حمل و نقل ۱۱ درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص می دهد، گفت: برای نوسازی ناوگان حمل و نقل به هزاران میلیارد تومان اعتبار تامین شود که تامین آن به انواع روش های مالی داخلی و خارجی نیاز دارد.

آخوندی با اعلام آمادگی وزارت راه و شهرسازی برای تشکیل شورایی جهت فعالیت و توسعه مسکن و حمل و نقل گفت: منابع توسعه این صنایع باید از منابع فاینانس، صندوق توسعه ملی، بازار سرمایه و منابع بانک ها تامین می شود.

آخوندی تاکید کرد که دولت و بخش خصوصی می توانند با کمک یکدیگر اقتصاد ایران را فعال کنند و برای خروج از رکود برنامه ارائه دهند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود بیش از ۱۸ آزادراه در کشور  عنوان کرد: آزادراهها باید به کریدورهای توسعه تبدیل شوند و در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرند.

نقل از شبکه اطلاع رسانی صما